Ga naar de NIEUWE Homepage van tooStylish.com - Dé fashion en lifestyle portaal voor vrouwen



login op tooStylish:

Warning: Variable passed to each() is not an array or object in C:\inetpub\toostylish.com\include\header.inc.php on line 458 Call Stack: 0.1917 211728 1. {main}() C:\inetpub\toostylish.com\page.php:0 0.2086 250448 2. require('C:\inetpub\toostylish.com\include\header.inc.php') C:\inetpub\toostylish.com\page.php:3 0.2107 678392 3. each() C:\inetpub\toostylish.com\include\header.inc.php:458
gebruikersnaam:


wachtwoord:

 onthoud gegevens


Nog geen lid?
Schrijf je nu gratis in
en maak kans op een
geweldige prijs !


Voeg tooStylish.com
toe aan je Favorieten


Maak tooStylish.com
je Homepage

advertentie

advertentie
Omgaan met eenzaamheid

Noa
klik hier om dit artikel door te sturen naar een vriend of vriendin  email naar vriend(in)

klik hier om re reageren op dit artikel reageer op dit artikel

Voel je je treurig, depressief, ongeaccepteerd, waardeloos en heel erg alleen? Voel je je afgezonderd van je omgeving en de mensen om je heen? Heb je het gevoel dat er niemand is om je wensen, ervaringen en emoties mee te delen? Voel je je eenzaam?

Iedereen ervaart soms wel eens het gevoel van eenzaamheid. Maar eenzaamheid betekent niet specifiek fysiek alleen zijn. Je kunt je zelfs in een menigte of op een feestje nog heel alleen voelen.

Eenzaamheid is een gemoedstoestand en het pijnlijke bewustzijn dat je niet in contact staat met anderen. Als je je alleen voelt, heb je de behoefte aan warmte, begrip en hunker je er naar je gevoelens en gedachten met anderen te delen.

Wat gebeurt er als je in deze fase van eenzaamheid terecht komt? Je kunt erg kritisch worden over jezelf, overgevoelig raken of zelfmedelijden hebben of je wordt erg kritisch ten opzichte van anderen.

Dit kunnen tekenen van eenzaamheid zijn:
- Weinig zelfvertrouwen.
- Een gevoel dat anderen je altijd bekritiseren.
- Je vermijdt nieuwe mensen te ontmoeten en blijft weg uit menigtes.
- Je wordt erg kritisch over je uiterlijk en persoonlijkheid.
- Je geeft jezelf en anderen de schuld van jouw armzalige, sociale leven.
- Je neemt, onterecht, aan dat niemand je aardig vindt.
- Je hebt moeite je gevoelens te uiten.
- Je bent bang om voor je rechten op te komen en nee te zeggen tegen onredelijke verzoeken.
- Je hebt de neiging om dingen buiten hun proporties te zien en reageert te veel op situaties.
- Je voelt je geïsoleerd, alleen en erg ongelukkig.

Dus wat ga je doen? Je kunt niet de rest van je leven op deze manier slijten. Leren omgaan met eenzaamheid is één van de grootste uitdagingen in het leven. Zo kun je het doen:

Zie het onder ogen
Wees niet bang toe te geven dat je eenzaam bent. In feite kun je het probleem zelfs niet aanpakken voordat je door hebt wat het probleem is.

Accepteer het
Het is belangrijk te weten en te realiseren dat er tijden en situaties in ieders leven zijn die eenzaamheid opwekken, of anderen dat nou willen toegeven of niet. Een bepaalde hoeveelheid eenzaamheid is een vaststaand feit in het leven. Leer het te accepteren in plaats van het je rug toe te keren.

Ga er goed mee om
Veel van de stress en angst door eenzaamheid kan worden geminimaliseerd wanneer je kunt identificeren wat het probleem veroorzaakt en daarna probeert de problemen aan te pakken die jouw eenzame gevoel produceren.

Maak er gebruik van
Zet je eenzaamheid om in een voordeel door te leren hoe je er mee om moet gaan. Dit komt ook je zelfvertrouwen ten goede, en belangrijk punt voor een eenzaam mens. Gebruik het als een kans jezelf beter te leren kennen, je gedachten, doelen en gevoelens op een rijtje te zetten. Kijk naar eenzame tijden als een mogelijkheid tot persoonlijke groei, in plaats van vervelende periodes waar je je doorheen moet slepen.

Doe aan activiteiten
In eenzaamheid rennen sommige mensen nerveus in het rond op zoek naar iemand waar ze hun aandacht op kunnen vestigen. Gebruik in plaats daarvan deze periode om meer tijd te besteden aan je hobby's en andere activiteiten.

Onderneem actie
Neem initiatief en zet de eerste stap in plaats van te wachten op iemand die je komt redden. Begin de eerste stap te zetten in het begroeten van mensen. Lach en zeg gewoon gedag. Daarnaast moet je werken aan je persoonlijke en sociale vaardigheden en moet je leren om assertief te zijn.

Doe vrijwilligerswerk
Door anderen te helpen zal je zelfvertrouwen een boost krijgen en het helpt je andere mensen met dezelfde interesses te ontmoeten.

Raak betrokken
Doe een cursus die gericht is op persoonlijke groei. Bijvoorbeeld bouwen aan zelfvertrouwen, vergeving, meer assertief zijn of hoe een positieve denker te zijn.

Geniet van zelfontwikkeling
Denk aan jezelf als aan een compleet persoon. Negeer niet de behoeften van anderen alleen omdat jouw vriendschapsbehoeften niet altijd worden gevoed.

Zorg voor goede gewoontes
Eet goed uitgebalanceerde maaltijden, doe veel aan beweging en zorg voor voldoende slaap. In plaats van op de bank te hangen en de hele dag te niksen, maak je gebruik van de situatie op een actieve manier.

Doe creatief
Eenzaamheid hoeft niet gelijk te staan aan ongelukkig zijn. Gebruik de tijd om creatief bezig te zijn en gebruik de tijd productief. Lees een boek, los puzzels op, ga naar de bioscoop, luister naar muziek, bezoek een museum enz. enz.

Volg deze tips om tegen je eenzaamheid te vechten en gebruik ze constructief. Dit stadium is maar tijdelijk en zal afnemen of zelfs verdwijnen wanneer je je op positieve dingen concentreert en je energie voor gebruikt. Onthoud dat het allemaal in jouw handen ligt en dat je het kunt.



Verder in deze categorie:

Breng je emoties in balans

Small Talk: Zelfvertrouwen en oefening

Anorexia Athletica

Ben jij ook zo wintermoe?

Ben jij een emotionele eter?

Last van angststoornissen?

Schrijven om je hoofd op orde te krijgen


advertentie







  
advertentie


advertentie


advertentie